måndag 4 oktober 2010

Från 883cc till 1100cc (nr.4)

Under våren och försommaren gjordes lite turer runt omkring Stockholmstrakten med HD´n, oftast iklädd jeans, skinnpaj och jethjälm med passande solbrillor till. Längsta turen blev till Trosa. Den var trevlig att puttra runt med, men jag förstod att detta inte var något att ge sig ut på en Europaresa med. Suget efter en sporthoj blev dessutom starkare för var dag, så jag ringde min gode vän i USA och bad honom fixa en ny Suzuki GSXR1100 till mig. Skickade över pengar och bestämde att hojen skulle flygas hem. Några dagar senare kunde jag hämta den på Arlanda och sedan bar det av hem för att montera ihop det sista och sedan raskt registreringsbesiktiga den. Allt gick smärtfritt och inom kort var den klar för touring. Lyckades montera på Krauser packväskor och tillsammans med tankväska samt lite småväskor på pakethållaren så fick man med sig allt som behövdes. Klart för avfärd!




GSXR1100:an var en fantastiskt skön hoj att köra. Kanske inte det mest ultimata på en långresa med många timmars sträckkörning på Autobahn. Men när man kom till Österrike och fick ge sig ut på dom underbara slingrande vägarna i det storslagna alplandskapet, jag då glömde man snabbt värken i baken. På dessa vägar var hojen en ren fröjd att gasa runt med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar