onsdag 27 oktober 2010

Från 1100cc till 1200cc

Åren gick och det blev ett antal 2-taktare som köptes in. Vissa såldes efter en tid och vissa har behållits. Har tappat ordningen på dem, men skall senare ändå nämna några även om det inte blir i riktig kronologisk ordning.
Min Suzuki GSXR1100 hängde med en tid, men samtidigt lockades jag av att prova något nytt igen. Suzuki hade ju vid den tiden redan presenterat sin Bandit 1200 som jag tyckte såg intressant ut. Den var en bra kombination av komfort och styrka, en behaglig körställning och en rejäl motor med bra kraft i. Efter en tur ut till Schneiders i Upplands Väsby så var jag på hösten 1998 ägare till en ny sådan.
Jag hann med nöd och näppe klara av inkörningen av Banditen innan det var dags att ställa in den för vintern. Åren därefter användes den till turer runt i mellansverige, både kortare svängar på härliga vägar till ställen som Rosenhill och Vaxholm/Bogesund samt till turer ner till Sviestad och classic racing m.m. Banditen anses ibland som en tråkig hoj då den inte "sticker ut" särskilt mycket, men likväl så beröms den ofta i tester för att den är så bra på allt. Jag håller med om att den är väldigt bra på mycket, en kanonhoj helt enkelt. Dessutom väldigt tacksam att trimma med enkla medel, något jag ej provade själv men som jag vet andra gjorde med lyckat resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar