söndag 31 oktober 2010

En 750 tillkommer

Redan i tidigt skede av min tvåtaktsfeber hade jag skaffat mig några Suzuki och även gått med i Classic Suzuki Club Scandinavia, www.classicsuzuki.com  Eftersom jag redan tidigare i mitt hojåkande hade haft en GT750 som jag tyckte mycket om så föll det sig naturligt att hålla ögonen öppna efter en sådan igen. Hittade en GT750 från 1974 som jag köpte av en kille från södra Sverige. Suzukin var utrustad med kåpa och packväskor vilket snabbt monterades dän. Fick även med en hel del gamla delar till den äldre GT750-modellen från 1972 vilka jag sålde till andra entusiaster, något som jag ångrar idag när man fått behov av just sådana delar...
Körde GT750:an några gånger i början, men sedan ställdes den undan till förmån för andra projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar