tisdag 26 oktober 2010

Från 1100cc till 1100cc

Eftersom jag alltid haft en viss förkärlek till sporthojar så har det ju hela tiden funnits en liten önskan att på nytt köra en av Suzuki´s R-hojar. Efter lite funderande så gjorde jag slag i saken och åkte ner till AVA MC i Hammarby  där jag köpte en sprillans ny Suzuki GSXR1100 av årsmodell 1996. Det var ju lite av en höjdpunkt att få rulla ut och starta upp en helt ny hoj och hemfärden gick med ett brett leende på läpparna, trots att det var sista dagarna i september och temperaturen ganska låg.
                       Stolt ägare nyss hemkommen med nya Suzukin. Stänklappen skruvades bort direkt...

Suzukin GSXR1100:an var en mycket trevlig maskin. Stadig som ett lok på vägen och med en härlig motor som hade kraft nog i alla situationer. Men jag upptäckte också att denna modell av GSXR1100 hade förändrats gentemot dom tidigare årsmodellerna på så sätt att den var lite tyngre och hade längre hjulbas. Den var bekvämare och mer lämpad för långkörning, men inte lika lättslängd och kvick i kurvorna. Även om jag gillade den och gillar den än idag, så tycker jag att den tappat lite av den karaktär och den attityd de tidigare modellerna har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar