söndag 17 oktober 2010

Från 750cc till 1100cc

Efter en tid med Yamaha FZX750:an (eller rättare sagt FZX750:orna då jag hade två stycken efter varandra) så började jag längta efter en större maskin igen. De 2-taktare jag börjat intressera mig för kunde ändå inte kompensera känslan en modern 4-cylindrig storkubikshoj förmedlar och knappast heller erbjuda bekväm och problemfri långkörning. Då jag dels hade blivit pappa och dels börjat köra båtracing så räckte varken pengar eller tid till en satsning på en helt ny hoj. Satsade istället på ett gammalt beprövat kort, nämligen en Suzuki GSX1100EF. Det var en modell jag haft förut och trivdes mycket bra med. Hittade en sådan av årsmodell 1986 i fint skick och med få mil som jag inhandlade och sedan nyttjade en tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar