tisdag 26 oktober 2010

En 400cc tillkommer

Jag tycker att de flesta 2-taktare är intressanta och trevliga, men det är något väldigt speciellt med just de 3-cylindriga modellerna och dom tilltalar mig verkligen. Minns än idag hur den vita Kawasaki 500 Mach III lät på den tid det begav sig. I Trosa, där jag tillbringade somrarna, fanns det en kille som hade en sådan och som han gasade bra med. Det ljudet glömmer man inte :-) Kawasaki producerade under 70-talet dessa 3-pipar i flera storlekar. Det fanns 250cc, 350cc, 400cc, 500cc och 750cc. Jag gillade självklart alla storlekarna. Hittade en 400-kubikare som jag köpte. Den modellen är tämligen ovanlig i Sverige.
Motorcykeln jag fann saknade originalsadeln och istället satt en sportigare sadel på. Snyggt, men jag skulle hellre ha en originalsadel på. Just 400:an skiljer sig lite från de övriga när det gäller cylindrarnas och topplockens utformning, som här är väldigt raka och fyrkantiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar