fredag 8 oktober 2010

Från 1400cc till 1100cc

Det blev 1990 och på våren sålde jag Suzuki Cavalcaden. På grund av bl.a. tidsbrist så blev det ingen ny motorcykel till denna säsong, utan jag köpte istället en begagnad Honda CB1100F av årsmodell 1983. Har alltid tyckt att CB900F är snygg i linjerna, men att den är för klen i motor och chassi. Denna CB1100F tyckte jag kändes mer rejäl och den hade effekt som räckte till.
Tidigt i april åkte jag ner till Borensberg och köpte motorcykeln, därefter blev det en tämligen sval tur hemåt. Hondan trivdes jag bra med. Det är en snygg modell som står sig än idag.

På hösten samma år inhandlades även en Kawasaki GPZ900 av årsmodell 1988. Den körde jag inte mycket alls med innan den såldes vidare. 

Senare på året såldes även Honda CB1100F:en och nu var man utan hoj plötsligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar