måndag 22 november 2010

En 1000cc tillkommer

Den mycket trevliga Ducati ST4:an som jag haft tidigare hade satt sina spår och givit mig mersmak för italienska hojar, i synnerhet V-twinnar. Sugen som jag var började jag titta runt lite på marknaden för att se vad för trevligt som fanns. Fick ganska snart ögonen på en hoj som jag tyckte såg väldigt fin ut, men det var ingen Ducati. Hojen det handlade om heter Aprilia SL1000 Falco. Varför inte prova något nytt? Hade turen att hitta en av årsmodell 2000 i fint skick, där säljaren dessutom var sugen på att ta min vinterbil i byte. Så en tidig vårdag for jag med bilen till Örebro för ett möte där och byte av fordon. Hojen hade bara gått några hundra mil och var i toppskick, så det blev affär och efter en stund bar det av hemåt med nyförvärvet.
Falcon var en mycket trevlig hoj som jag trivdes bra med, i synnerhet på kurviga vägar där den var riktigt kul att slänga runt med. Blev någon tur ner till Sviestad och Classic Racing också. En skön hoj även på motorvägen. Falcon anses av många som en udda hoj. Kanske är den det, men det är en i mitt tycke snygg hoj med väldigt trevliga köregenskaper och härlig motor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar