söndag 12 december 2010

En 250cc till...

Eftersom jag drabbats av trippel-febern redan för länge sedan så hade det hunnit bli några tripplar i samlingen, men det fanns plats för fler. Så när jag fick syn på en fin KH-250 från 1976 som stod en bit norrut i Sverige så kunde jag inte låta bli att bli lockad. Dom små tripplarna är ju riktigt läckra och den här färgkombinationen tyckte jag dessutom var riktigt snygg. Det slutade med att jag köpte den osedd och fick den levererad till mig med lastbil. Det var med viss spänning man stod utanför lastbilen när den kom och undrade vad som skulle lastas av. En sak jag lärt mig är att folks uppfattning om vad som är fint och fräscht kan skilja sig väldigt åt. Nu visade det sig att säljaren hade en bra uppfattning om detta och hojen såg riktigt fin ut. Möjligtvis med undantag från det hemska varselljuset som satt monterat under strålkastaren. En relik från den tiden på 70-talet då varselljushysterin gick som en löpeld genom landet. Den blir det till att plocka bort i alla fall.
Dessa 250-kubikare känns som "stora" små hojar. Effektmässigt är de inga raketer i jämförelse med större hojar. Men i storlek och bekvämlighet så känns dom ganska stora och "fullvuxna". En klart undervärderad modell tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar