torsdag 21 september 2017

En 1100 tillkommer, med minnen från förr

Suzuki´s R-hojar har alltid legat mig varmt om hjärtat och även om jag kör moderna R-hojar idag så tycker jag ändå att det är något visst med dom gamla från den tidiga eran.
Året 1987 körde jag ju omkring på en röd-blå GSXR1100 -86:a som jag trivdes väldigt bra med. Så när det då för några år sedan dök upp en likadan i originalskick så var det inte så svårt att besluta sig för en affär.
Det enda som tidigare ägare gjort är att måla om fälgarna, i övrigt är den orörd. Så när som på att någon gjort dumheten att limma på ett tankskydd av något typ våtdräktsmaterial. Detta ska jag försöka få bort på något vis, även om det verkar sitta av bara den...

Lite "Old School" är alltid trevligt. Men jag tror inte jag ger mig ut på en Europatour med denna, så som jag gjorde för 30 år sedan ☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar